Sobota – 01.10, 15:00, Dom Handlowy Feniks, Rynek 31/32

Zorganizowany w lipcu Open Call pozwolił nam na włączenie w program festiwalu wydarzenia, które połączy dwie propozycje zgłoszone w konkursie. Autorki zwycięskich projektów to Kalina Zatorska, znana z instagramowych i zinowych @kontrowersów i Natalia Wielebska z gdyńskiego Traffic Design.

Podczas spotkania zestawimy ze sobą dwie odmienne perspektywy dokumentowania, przetwarzania i odtwarzania, a także prezentowania procesu tworzenia szyldów i ogłoszeń. Odwołując się do estetyki samoróbkowej reklamy z przełomu lat 90. i 00. i profesji dekoratora sklepowego oraz w oparciu o zebraną przez Zatorską kolekcję wywieszek sklepowych DH Społem Południe, zapoznamy się z bazującą na oryginalnej, rzemieślniczej pracy własnej technice tworzenia unikatowych ogłoszeń.

Wielebska przedstawi nam bardzo różnorodne przykłady redesignu szyldów i witryn często funkcjonujących od lat 90. do dziś kultowych salonów usługowych czy zwykłych spożywczaków, nawiązujące do estetyki tamtych czasów, lecz czerpiące z nich to, co najlepsze w stylu projektowania.

Zaprosimy Was do podsumowującej obie prezentacje dyskusji o fenomenie bazującego na sentymencie ruchu ocalenia od zapomnienia artefaktów czasów przełomu, którą poprowadzi jedna z koordynatorek wrocławskiego projektu Dobry Widok.

Wydarzenie partnerskie z Fundacją Dom Pokoju, operatorem projektów Dobry Widok i Inne Centrum.

Wstęp wolny.