Sobota – 01.10, 15:00, Dom Handlowy Feniks, Rynek 31/32
Zorganizowany w lipcu Open Call pozwolił nam na włączenie w program festiwalu wydarzenia, które połączy dwie propozycje zgłoszone w konkursie. Autorki zwycięskich projektów to Kalina Zatorska, znana z instagramowych i zinowych @kontrowersów i Natalia Wielebska z gdyńskiego Traffic Design.
Podczas spotkania zestawimy ze sobą dwie odmienne perspektywy dokumentowania, przetwarzania i odtwarzania, a także prezentowania procesu tworzenia szyldów i ogłoszeń. Odwołując się do estetyki samoróbkowej reklamy z przełomu lat 90. i 00. i profesji dekoratora sklepowego oraz w oparciu o zebraną przez Zatorską kolekcję wywieszek sklepowych DH Społem Południe, zapoznamy się z bazującą na oryginalnej, rzemieślniczej pracy własnej technice tworzenia unikatowych ogłoszeń.
Wielebska przedstawi nam bardzo różnorodne przykłady redesignu szyldów i witryn – często funkcjonujących od lat 90. do dziś – kultowych salonów usługowych czy zwykłych spożywczaków, nawiązujące do estetyki tamtych czasów, lecz czerpiące z nich to, co najlepsze w stylu projektowania.
Zaprosimy Was do podsumowującej obie prezentacje dyskusji o fenomenie bazującego na sentymencie ruchu ocalenia od zapomnienia artefaktów czasów przełomu, którą poprowadzi jedna z koordynatorek wrocławskiego projektu Dobry Widok.
Wydarzenie partnerskie z Fundacją Dom Pokoju, operatorem projektów Dobry Widok i Inne Centrum.
Wstęp wolny.